Skoldags

Den här helgen har varit jätterolig för jag har lekt med Ludvig i tre dagar. Och när vi inte har lekt, har vi kopplat av ihop. 
Det har varit mysigt. Men nu åker Ludvig hem till sin pappa och mamma igen och jag blir kvar hos husse och matte. Fast det gör inget, för då får jag ha dem för mig själv. Lite svartsjuk har jag varit. 
 
I morgon blir det spännande! Då ska husse och jag börja i skolan. Mest husse, men jag är med som sällskap. Och matte ska titta på. Det är l y d n a d vi ska lära oss, har matte berättat. Mest husse, förstås. För jag kan massor av lydnad. Jag kan sitt och ligg. Jag ligger ner när husse och matte äter middag. Annars får jag inte vara med. 
 
Och jag kommer när dom ropar på mig. Om någon säger "vänta" när jag har satt mig, så väntar jag. I alla fall så länge som jag tycker att jag behöver vänta. Sen vet jag vad "nej" betyder, även om jag inte alltid låtsas om det. 
Men husse....
Ja, det är nog bra att vi börjar i skolan i morgon. Det ska jag berätta mer om när vi varit där. 


Kommentarer
Postat av: Zera m/fam

Hei Pajas :)
Så kul at du også skal være med på skole.
Det gjør jeg også en gang i uken, men jeg syns ikke at mamma fixer dette så bra....... Hun sier jo bare de samme tingene om og om igjen. Jeg kan de jo, så hvorfor hun gjør slikt, skjønner jeg ikke !
Men men, de sier jeg er flink og så får jeg godis, og da er jeg glad !!!
Lykke til i morgen, og jeg gleder meg til å høre hvordan du syns dette skole greiene er ;)
Snutsuss fra søster Zera

Svar: Zera - jag lovar att berätta!
Pajas Ehnhage Annergård

2015-08-30 @ 22:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0