En kvarglömd and

Idag har vi fått ligga i buren rätt mycket också.
 
Husse, matte och Mia har tittat på jaktprov för att se vad de ska träna oss på inför nästa år. Men vi har ju varit ute ur buren också. Då träffade vi syrran Zera igen. Hon bor i Norge, så henne kommer vi kanske inte träffa så ofta. Därför passade vi på att busa lite extra med henne. 
Nu har Sixten och jag verkligen vant oss vid varandra. Vi leker och brottas mycket, men vi är också väldigt sams. Till exempel samsas vi väldigt bra om vattenskålen!
 
När dagens jaktprov var genomförda, var tanken att Sixten och jag skulle få apportera dummies på ett av provområdena. När vi kom dit kände vi direkt att det luktade något väldigt spännande från en liten ö vid platsen där vi stod. Det var en and som blivit bortglömd. Sen kom det en person och frågade husse, matte och Mia om Sixten och jag är duktiga på apportering. Hon skulle nämligen samla in kvarglömda fåglar, men till den på ön kunde hon inte nå. Husse sa att vi bara är fem månader, men att vi kunde försöka. Och efter tre försök lyckades jag hämta den!! Det var mitt bidrag till jaktprovet på mitt livs första Tollarspecial!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0