Helg igen

Äntligen har det blivit helg igen. Det har blivit mycket jobb den här veckan. Husse klarar sig inte utan mig. Och det har blivit en del besök i hundrastgården i "humlan", har jag lärt mig att parken kallas. En dag var det många andra hundar där. Jag blev jätteglad och såg fram emot att få ett helt gäng att leka med. Men då kom en Sibirean Husky-kille fram till mig och var dum.
Fast jag inte hade gjort något, tryckte han upp mig mot staketet och morrade. Jag blev jätterädd, för jag är ingen stöddig kille. 
 
Idag har husse handlat en spray som han har använt på väggen i hallen och på mattes fårskinnstofflor. Sprayen smakar rätt illa, så det var ju lite onödigt att ha den på väggen och tofflorna, som jag allra helst biter på. Men det får gå. Lite dålig smak i munnen har man ju haft förr och får man stå ut med ibland. 
 
Idag hörde jag matte säga till husse att hon har anmält oss till en lydnadskurs som börjar i januari. EN TILL!! Vi har ju varit på en redan och jag tycker att det räcker med den. Men det är klart - husse är inte helt följsam alla gånger. Och det är inte matte heller, så det kanske är en bra idé. Om det nu ens går att få ordning på dem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0