Nyhetsmorgon

När matte går sist till jobbet på morgonen, brukar hon och jag titta på Nyhetsmorgon medan hon dricker sitt kaffe. Ibland har de med en hund i tv som är jämngammal med mig och ska bli vårdhund när hon blir stor. Lilla Nymo heter hon visst. 
Jag ska inte bli något särskilt när jag blir stor. Tror jag.
Hur som helst - jag tycker det är viktigt att hänga med i vad som händer i världen genom att titta på nyheterna. 
 
Idag har jag inte sett på tv på morgonen, utan varit med husse. Och träffat andra hundar i Humlegården. Där var det många idag. En av dem var inte särskilt snäll mot mig. Han skällde ut mig fast jag inte gjort något. En annan var en väääldigt söt flicka med krullig päls. Hon luktade väldigt gott, så jag blev riktigt till mig i trasorna. 
Väl hemma testade matte sina glasögon på mig för att se hur jag skulle kunna se ut om jag intar en mer intellketuell hållning. Snyggt, tycker jag!
 
Nu i kväll har jag gosat med både matte och husse. Husse och jag pussades och jag fick hålla i hans glasögon så att de inte ramlade av. Jag tycker om min husse och matte!
 

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0