Stalltjänst

Idag har jag gjort mycket kul! Det började med att matte skulle testa en idé som hon hade. Hon tycker nämligen att jag slarvar med avlämningarna när vi tränar apportering med dummies. Jag skulle aldrig kalla det slarv - det är ju ärevarv!
Hur som helst - i dag gömde hon dummies inomhus som jag fick leta reda på. Och nu fanns det liksom inte utrymme för ärevarv, så när jag hittade en dummy, bytte jag den direkt mot godiset som matte höll fram. Och så höll vi på ett bra tag. Innan vi var klara var mina avlämningar i det närmaste perfekta!
 
Sen åkte vi till stallet. Där lekte vi med bollen en lång stund innan husse och matte började göra rent i hästarnas boxar. Idag hjälpte jag matte att göra rent i Gollums box. Ett riktigt skitgöra, om du frågar mig. Man är allt annat än ren efteråt. 
 
När vi kom hem fick jag ta ett bad med schampo och allt. Det gillar jag inte riktigt. Att bli badad alltså. Jag vill helst bestämma själv när jag ska bada. 
Nu i kväll har jag lagt mig i min nya säng, som Sandra köpte åt mig. Det är mjuk och fluffig och lite för liten, men jag gillar den. Den är ett bra alternativ till husses och mattes säng. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0