Dålig start

Den här dagen började inte så bra för mig. När husse och matte satt i köket och drack sitt morgonkaffe, lekte jag med en av mina leksaker - ett däck. Eftersom jag gärna vill ha kaffe, tänkte jag lägga upp mitt däck på bordet för att smaka lite på mattes kaffe eftersom hon just gått ifrån sin mugg. Men jag råkade istället välta muggen så att kaffet rann ut. På bordet, golvet och fåtöljen... Då blev det riktigt dålig stämning i köket. Men kaffe fick jag ju i alla fall, när jag hjälpte husse att göra rent på golvet. 
 
När köket var städat och fåtöljen avtorkad efter bästa förmåga, åkte husse och jag till jobbet. Där väntade den lobotomerade nallen på mig i den gröna fåtöljen. 
 
Det var fler än nallen som blev glada över att jag var med husse på jobbet och ville hälsa på mig. Men det var en som saknades... Husses närmaste granne kom försent till jobbet idag! När hon ville hälsa på mig var jag sur. Ända till husse gick iväg och jag började skälla av ensamhet. Då kom hon och en till för att trösta mig och det kändes väldigt bra. 
 
Jag har hittat på en ny lek som jag testade på husse och matte här om dagen - inte nudda golvet. Då går jag från en fotpall till bordet till soffan till fåtöljen och vidare till fotpallen igen.  Den leken gick inte direkt hem hos husse och matte, så det var bara att skrota den idén. Ibland är de faktiskt rätt tråkiga. 
 
Nu blir det fort mörkt ute och när vi är hos hästarna, som bor på landet, finns det inget lyse ute. Då syns man inte om man är ute och går eller leker i sommarhagen. Därför har både jag och matte på oss västar som gör att vi syns. Så här ser det ut när vi är ute och går. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0