Ensamma igen

Nu har matte varit borta igen och husse och jag har fått klara oss själva. Det går bra. Vi har vant oss vid att matte åker ifrån oss ibland, men varje gång hon ska gå, blir jag alltid lika ledsen. 
 
Men det går över fort. Den här gången gick vi ut och tog en lång promenad, husse och jag. Sen åkte vi till jobbet. 
När vi kom hem från jobbet hade husse med sig ett paket. När han öppnade det låg det saker till mig där. Två nya närsöksdummies och ett kyltäcke. Det täcket ska jag ha om det blir jättevarmt i sommar och jag behöver svalkas av. 
 
Medan matte har varit borta har vi varit och hälsat på där fåren, kaninerna, hönsen och getterna bor. Getterna har blivit fler nu. Den minsta av alla låg i en låda och tittade på mig när jag kom.
 
Men jag brydde mig inte så mycket om det, eftersom det samtidigt hoppade ett par kaninungar framför näsan på mig. Inte heller dem brydde jag mig om. 
Idag kom matte tillbaka igen och då blev jag så glad som bara jag kan bli! Och inte blev jag mindre glad av att vi lekte med min nya leksak! Det är bra när matte är borta, men bättre när hon är här med mig och husse!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0