Hundens Dag

Ibland, när det är väldigt varmt ute, blir det lite för jobbigt för både mig och husse och matte att åka till skogen och träna. Den här veckan har det varit varmt, väldigt varmt, och därför har vi inte tränat jättemycket. En dag åkte vi till vattnet så att jag fick bada och träna vattenapportering.

 
Det behövs, säger matte. Jag är nämligen inte alls lika duktig på att lämna ifrån mig apporten när jag är i vattnet, som jag nu har blivit på land. Nä, om jag nu har fått simma långt för att hämta den där dummyn som de kastar i plurret, så vill jag faktiskt ha den för mig själv en stund. Jag brukar leka lite med den. Trycka ner den under vattnet så att den ploppar upp igen med ett stänk. Det är kul, tycker jag. Det tycker inte varken husse eller matte. De har ingen humor!

Dagen efter badet, valde de att miljöträna mig. Då gick vi till tunnelbanan för att åka in till stan. För att komma ner på perrongen, var vi tvungna att åka hiss. Det är en konstig hiss för den går liksom på tvären och så kan man stå och titta när man kommer allt närmare perrongen.

 
Nere på perrongen fick vi vänta på att det skulle komma en tunnelbana. Då passade jag på att putsa pälsen lite, för man vet ju aldrig vem man träffar på när man är ute och reser. Jag har varit med om att det klivit på rätt snygga tjejer på tunnelbanan och då gäller det att vara beredd. Problemet var bara att det kom så mycket folk just där jag satt mig och nästan alla stannade till och sa Åh, vilken söt hund… Så jag fick inte en lugn stund. Som tur var klev det inte på några snygga tjejer under hela resan, så det gjorde inget att jag var lite rufsig i pälsen.
När vi kommit fram dit vi skulle, kände jag igen mig för i den här parken har jag varit förut. Det är en jättestor park där det sitter många människor och lagar mat på marken. Gissa om det doftar gott där?!

Det bästa med parken är nog ändå allt vatten! Vi började gå längs med vattnet och när husse försökte få mig att klättra upp på en trädstam som låg ut över vattnet, valde jag istället att hoppa i och svalka av mig lite.

Sen gick vi en lång promenad längs vattnet och det var så många andra människor och hundar som också var där att jag blev alldeles snurrig i huvudet av att hålla koll på allt. Till råga på allt var det fullt med änder i vattnet och dem var jag ju också tvungen att hålla reda på. Jag blev så trött i huvudet, att när husse och matte till slut satte sig ner utanför en restaurang, bara la jag mig ner under bordet och vilade.

Jag trodde att vi bara skulle pausa lite, men här skulle det ätas middag. Det förstod jag efter en stund när det började lukta pizza från husses sida av bordet. Då var jag tvungen att kolla läget för att se om de hade beställt in någon mat åt mig också. Men det fanns ju inget, förstås… Jo, en liten brödbit som matte gav mig små bitar av. Det var vad jag fick

 
På väg hem fick vi än en gång vänta på den där hissen som åker på snedden och tar väldigt lång tid. Då passade jag på att kolla vilka som kom åkande i rulltrappan och alla som kom blev glada när de fick se mig! Jag tycker om glada människor.

Idag har jag stora förväntningar på vad som ska hända, för idag är det Hundens Dag! Om jag har tur, kan det hända att jag kan få något gott att äta eller kanske en ny leksak?! Vad tror du att jag får?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hoppas att du får en ny kul leksak❗️/Leia, Agrosofens
Abra Kadabra

2016-08-27 @ 08:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0