Julen gick fort. Alldeles för fort

Nu är julen slut. Den var kort, men intensiv. Från det att matte möblerade om och satte in ett träd, som man inte får röra (eller kissa på) har vi hunnit med jättemycket. Och träffat jättemånga. Och haft väldigt kul!
Men det började inte så bra. Riktigt dåligt, faktiskt. Husse och matte pratade i telefonen och jag hade tråkigt. Då RÅKADE mattes glasögonfodral hamna hos mig. Och jag RÅKADE äta lite på det. 
 
 
 
Snacka om att det blev dålig julstämning då! Husse fick gå ett ärende åt mig. Och på julaftons morgon fick matte ett paket av mig där husse hjälpt mig att skriva: Förlåt. Det var inte meningen. När matte öppnade paketet var det ett nytt glasögonfodral som ser ut som ett hjärta.
 
Gissa om matte smälte?! Husse och jag är ett bra team. På fler sätt!
Sen åkte vi åkte hem till mattes mamma. Dit kom det många fler och det var riktigt roligt. Massor med kakor fanns det och alla fat nådde jag till. Alla som var där tyckte att jag var charmig. Utom husse och matte. De sa till mig att ligga ner hos dem. Det var lika bra att lyda. Ibland kan de vara så tråkga!
Men det blev bättre! Vi åkte vidare till husses mamma. Av henne fick jag smaka kaka,
 
När vi kom hem hade tomten varit hos oss.
 
 
Tänk att jag fick ett paket av tomten! Jag öppnade det så fort jag kunde, men det var inte helt enkelt. 
 
 
Till slut såg jag vad det var i paketet. Ett intelligenstest (säger husse) eller godisapparat (säger jag). Allt går ut på att jag ska snurra på en platta så att jag kommer åt godisar som gömmer sig under plattan. Svårt? Nä! Inte för en Pajas, i alla fall!
 
Sen fick jag ett till paket som låg på golvet under trädet. Det var från Zera, min Zera. Och från tant Bizzi. Gissa vad det var? Världens bästa godis! Jag är verkligen galen i det godiset. Zera och Bizzi, de vet hur man gör en Pajas glad!
 
Igår kom alla barnen hit! Nej, inte alla barnen. Två fattades. Men de andra kom och då blir ju jag nästan snurrig av glädje. Det är så roligt med barn! Alla fick paket! Jag också. En tyggknut av rep som Sandra och jag lekte med. 
 
När alla gått hem, gick luften ur mig och jag slocknade i sängen. Sen sov jag hela natten. Märkte knappt att husse och matte la sig. 
 
 
Men den allra roligaste dagen har nog varit idag. För idag fick jag träffa min älsklingsbrorsa Sixten. Sötsixten, som matte kallar honom.
 
 
Oj, så glada vi blev när vi sågs! Vi har ju inte träffats sen i somras. Nu fick vi ränna runt i skogen och när vi sprungit klart la matte ut dummies till oss, som vi fick hämta varannan gång. Sixtens matte hade många dummies i sin ryggsäck. 
 
När vi kom hem idag, fick jag ett till paket av matte. Det var från Sixten och Mia och när jag öppnade det låg det en jättekul boll där. 
 
Tyvärr hade det fastnat ett snöre i bollen, men det fixade jag till rätt snabbt!
 
 
Sen orkade inte jag hjälpa husse med middagen. Jag hämtade mitt täcke och somnade mitt på golvet. Tänk, vilken bra jul jag har haft!
 
 


Kommentarer
Postat av: Eva H

Jag hade behövt en så'n där "husse" när jag var i din ålder.... Matten hade fått mååååååååååååååånga paket då....
Assar
Kräver visst viss intelligens öppna paketet också :)
Assar-matten

2016-12-27 @ 12:07:09
URL: http://fyrfotingar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0