Diplomerad

Idag var jag ensam hemma en stund när matte gått till jobbet. Husse hade gått långt innan henne idag. Innan hon gick, sa hon: "Idag är det avslutning i skolan för dig Pajas. Var duktig ikväll."
Jag är väl alltid duktig, tänkte jag. 
Så småningom kom husse hem. Då plockade han fram ett paket korv-ish som skulle bli mitt träningsgodis ikväll. Men jag fick smaka en bit också. Korv-ish... Låter som korv, men ändå inte. 
 
Det var inte utan att jag blev lite tveksam. Det luktade nästan som korv, men ändå inte. Mycket grönsaksdoft också. Efter en lång stund bestämde jag mig för att smaka. Den var okej, men inte som korv. 
Sen började jag vänta på att matte skulle komma hem, medan husse jobbade. Jag väntade.... och väntade... och väntade...
 
Konstigt. Väldigt vad det dröjde idag. Jag insåg när det böjade bli mörkt ute att om hon inte kom snart, så skulle hon missa skolavslutningen! Men jag väntade en stund till.
 
Sen kom husse och sa att det var dags att åka. Då förstod jag att matte inte skulle komma hem i tid till skolavslutningen. 
 
Husse och jag skötte oss bra i skolan utan matte. Vi gjorde kontaktövningar och gick fot och instruktörerna sa att de tyckte att jag har varit duktig och gjort stora framsteg under kursen! Sen fick jag ett diplom för att jag har varit så duktig. 
 
Varken husse eller matte fick diplom. Undrar om det innebär att jag måste följa med dem på fler kurser i framtiden? I så fall vill jag gå kurs för Rebecka, Kim och Danielle igen, för de är jätteduktiga instruktörer. Och så har de väldigt gott godis!
 
När vi kom hem var jag jättetrött och gick raka spåret till mattes säng och la mig där. Då märker jag när hon kommer hem, även om jag skulle sova då. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0