Nu är det MF

Idag är det MF hemma hos husse och mig. MF betyder mattefritt. Då brukar husse och jag äta korv till middag. Ja, i alla fall husse. Han är rätt snål, så jag ska vara glad om jag får smaka en endaste bit.
Vi körde iväg matte till en flygplats i morse och släppte av henne där.
Husse säger att hon ska komma tillbaka i morgon igen och då betyder det att jag kan använda HELA mattes säng i natt, istället för som annars, bara ha fotänden att sova på.
Nu kan jag ha kuddarna också.
Att matte är borta nu betyder med all säkerhet att jag inte behöver bada idag. Det blev jag tvungen till igår. Husse och jag hade haft jätteroligt i skogen, där det var lite blött och lerigt. Jag hade inte så mycket vitt kvar när vi hade lekt färdigt och så sa husse att jag såg ut som Pippi Långstrump i ansiktet - fullt med bruna prickar. Jag tycker det var snyggt. Men sen kom vi hem... till matte...
Det tog inte många sekunder innan jag var förpassad till badkaret, nerspolad och intvålad med schampo.
Det är så typiskt matte att tycka att man ska vara ren. Vad gör väl lite lera och sand i pälsen? Hon kan vara väldigt petig när det gäller golven också. Då släpar hon fram snabeldraken, som jag tycker är lite läskig, och sveper runt med den på golven och mattorna.
Husse fick sig tydligen en släng av sleven han också, för när jag var klar, hoppade han också ner i badkaret. Fast jag kunde inte se några lerprickar i hans ansikte. Men det var kanske för husfridens skull som han tog ett bad - vare sig det behövdes eller ej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0