Åskan

Idag åkte husse iväg på förmiddagen och lämnade matte och mig ensamma. Jag ville att vi skulle leka med min frisbee - den tredje i ordningen. Den förra sjönk när jag badade med den. 
 
När matte stökat klart i köket, vilket tog en evighet, kunde vi äntligen leka. Efter ett tag var jag tvungen att vila lite, eftersom det var ruggigt varmt ute. Då började matte plocka hallon och jag gick till bäcken för att svalka mig lite. Sen fick jag inte gå in. Undrar varför?!
 
Matte ändrade sig ganska snart, för plötsligt börjad det regna. Kopiöst. Och när jag minst anade det, kom det rejäla smällar. Vad arg jag blev! Jag skällde och sprang till dörren för att jaga bort den som var så dum och pangade. Men det var ingen där! Då blev jag ännu mer konfys. Men eftersom matte var lugn och sa att det fick panga ute för det var åska, slutade jag bry mig och satte mig istället och väntade på att det skulle sluta regna. 
 
När husse kommit hem igen tog han på sig västen. Det gillar jag.  Då vet jag att vi ska jobba! 
 
Idag blev det ett sökarbete. Husse tycker att jag har blivit ännu bättre på att använda min nos efter veckan på Hundcampus. Jag hittade alla apporter jättefort idag. 
Nu är jag väldigt trött, för när man är på torpet blir det ingen ordning på min vanliga förmiddagslur. Nu gick husse och matte in efter middagen och då somnade jag direkt. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är då kul att få följa Er och Era bravader.

2016-07-25 @ 20:37:33
Postat av: Anonym

Jag vill inte vara anonym.
Det är Kerstin med Snoddas.

2016-07-25 @ 20:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0