Barn på besök

Vilken tur jag har! Vi är tillbaka på torpet och den här gången kom det två människobarn hit också. Ja, och deras pappa och Sandra också. 
När de kom hade de med sig ett hus som jag hjälpte till att montera. 
 
Först trodde jag att det var en present till mig, så jag gick in och provade hur det var att bo där, men det var inte mitt hus. Där ville barnen prova att sova. 
 
 Först var barnen lite rädda för mig eftersom jag blev så glad när de kom, men redan den första morgonen hade Wilma och jag blivit bästisar och plockade hallon tillsammans. 
 
 Det är bra med barn. Och roligt. Barn är inte så stora, så det är lätt att ta saker ifrån dem och så spiller de ibland när de äter. Det gör husse också, men nu blir det extra mycket spill till mig. Barn har också härliga mjukisdjur som jag gärna leker med. Vi har gjort en massa roliga saker de senaste dagarna. Och en ganska tråkig. Det roliga är att det finns många som kastar frisbee och lägger ut sök åt mig. Och matte, Sandra, Wilma och jag har varit i skogen och plockat både blåbär och svamp. 
 
 Jag tycker inte om svamp, men blåbär äter jag gärna. Matte plockar och lägger dem i en burk och så äter jag ur burken när hon inte ser. Att vara med i skogen är nog bland det bästa jag vet. 
Det tråkiga har varit när vi åkt till en sjö och fiskat. Då får jag inte vara med i vattnet och inte heller fånga det som husse kastar ut med en lång pinne. Bra passivitetsträning, säger matte. Supertrist, säger jag. 
 
Nu är det inte många dagar kvar till vi ska åka till Tollarspecialen. Det ska bli väldigt roligt och jag vet säkert att jag kommer att träffa Sixten och hoppas att även Zera kommer, men det är inte helt säkert. Och så kommer jag förstås att träffa en väldig massa andra hundar. Det blir nog en höjdarhelg! Bäst att vila sig i form.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0