Flocken minskar

Dagen efter åskan åkte vi hem till stan igen. Det var inte så kul. Det enda som var kul med den resan var att vi stannade på ett ställe så att jag fick göra ett sökarbete. 
 
Vi måste träna nu, säger husse. Vi ska åka till Tollarspecialen snart och då verkar det som om vi ska göra något kul, eftersom det vi tränar är så roligt. 
Ja, sen kom vi då hem och det blev ju koppelpromenad och så på kvällen hände det jag inte alls gillar. Matte och husse lämnade mig hemma ensam. Trist!
Men det trista var inget emot det trista som hände igår! Då blev jag tvungen att  säga hej då till min kompis Gollum. 
 
 
Han har lämnat vår flock och flyttat till en annan. Jag tror det är en bra flock, för annars skulle aldrig matte och Sandra låta det ske. Jag vet att det finns en hund i den flocken också, så det blir nog väldigt bra.
Nu är det bara Arkita och jag kvar som har fyra ben i min flock! Jag ska försöka bli lika bra kompis med henne som med Gollum, för hon och jag måste hålla ihop. 
Idag känns det lite bättre igen, för i morse var vi uppe tidigt och lastade bilen igen. Vi ska någonstans och jag hoppas att det är tillbaka till torpet. Huvudsaken är att jag får följa med!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0