Havsbad

Nu har jag gjort något jag inte gjort tidigare! Jag har badat i havet. Det var väldigt skönt och behagligt och det roligaste med det var att det kom vågor och på vågorna var det vitt. Det försökte jag fånga. Men det gick inte så bra. I alla fall var det skönt att få bada lite, nu när det är så varmt ute.

Husse och jag har varit en kort sväng till torpet också. Det var bara för att det behövde vattnas i växthuset. Och för att vi längtade dit, både han och jag. När vi kom fram sprang jag runt och kollade så att allt var som det skulle, innan jag satte mig på min utsiktsplats där jag har uppsikt över mitt revir. Där trivs jag väldigt bra!

Min frisbee hittade jag nästan direkt och då vi började leka med den. Husse är jätteduktig på att kasta och jag börjar bli riktigt bra på att fånga den.

Tyvärr tappade vi bort den innan vi skulle åka iväg hem, så nu måste husse köpa en ny till mig. Det var ju hans fel. Nu väntar jag bara på att det ska bli i morgon, för i morgon börjar en väldigt rolig helg! Då kommer Sixten, Zera och Bizzi hit. Ja, och deras människor också, förstås.
Och på lördag ska vi träffa nästan alla våra syskon och göra BPH, som jag berättade om förut. Det kommer att ta hela dagen och sen, på söndag, ska vi träna apportering tillsammans. Vilken härlig helg jag har att se fram emot. Eller hur?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0