Slut på friheten

Inget roligt varar för evigt, det har jag insett. Nu är det dags att återvända till vardagen, säger husse, samtidigt som han packar in saker i bilen. Men det har varit en kul påskhelg. Jag har fått göra en massa saker och vi har jobbat bra tillsammans, husse, matte och jag. Förutom att vi har fixat en massa ved att elda med, har vi varit i vår fina skog. 
 
Och jag har fått apportera fågel till husse. Då visar han med handen var, på ett ungefär, jag ska leta och sen springer jag ut och söker.
 
Ganska snabbt hittar jag fågeln och lämnar den till husse. I alla fall ibland. Om jag är för ivrig, glömmer jag att jag ska dela med mig och springer förbi husse och ruskar istället på fågeln så att fjädrarna yr. Det är kul! Nu har jag gjort både och. 
 
Det bästa med torpet är att jag får gå ut själv. Utan koppel. Och när jag vill in igen, behöver jag bara knacka på, så öppnar någon åt mig. 
 
Igår var vi bortbjudna på middag. I alla fall fick husse och matte middag där. Jag fick min innan vi åkte dit. Hos Eva och Tom, som de heter, finns det hästar. Konstiga hästar. De ser inte alls ut som Gollum och Arkita, så jag skällde på dem för jag tyckte de var väldigt konstiga. Men de brydde sig inte om mig, för de fick också middag. Jag hade tur och en godis som smakade vilt av Tom  
 
Det har varit bra dagar på torpet. Synd bara att det kommer en vardag. Den behöver inte jag. Nu är det i alla fall en rolig aktivitet kvar idag: packa upp när vi kommer hem. Det tycker jag är roligt, men jag måste vara lite försiktig så att det inte blir dålig stämning. Det händer ibland när jag vill hjälpa till hemma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0