Godis är gott!

Igår var vi på rallylydnadskursen igen. Den här gången kunde jag koncentrera mig mycket bättre än förra gången. Fast goldentjejen var med igår också.
Anledningen var bland annat att matte hade med sig ett nytt, supergott, godis som hon fått ett smakprov av. Frystorkat vildsvin - det är mumma det!

Den här lektionen skulle vi jobba med sitt, ligg och "bakvagnen", som vår fröken kallar våra bakben. För att bli medvetna om att vi har bakben (som om vi inte visste det - jag lyfter ju på det ena flera gånger om dagen) hade hon en övning som bygger på att jag ska stå med framtassarna på en pall och så småningom förstå att jag ska ha kvar framtassarna på pallen, samtidigt som jag förflyttar bakbenen åt sidan. Liksom snurrar runt pallen. För att visa vad hon menade, hämtade hon den lilla söta flickan från förra gången. Och hon visste precis vad hon skulle göra. Om hon, som bara är 12 veckor, har lärt sig - då ska jag också göra det, tänkte jag.

Inte för att jag vill skryta, men det tog inte många försök innan jag också hade fattat galoppen. Jag började med att ställa en tass på pallen och så småningom fattade jag att båda två skulle vara där. Det var ju rätt enkelt med hjälp av det där godiset!

När matte pausade pallträningen och ville att vi skulle öva lite på ligg och sitt, eftersom dagens bana innehöll sådana skyltar, talade jag om för henne att jag hellre ville fortsätta träna med pallen. Så jag tog med mig den när vi gick mot starten av dagens bana.

Den här gången lyckades vi gå hela banan. Två gånger. Och jag skötte mig hyfsat bra båda gångerna. Vi behöver träna mer på att jag ska sitta och ligga på rätt sätt och inte i vinkel ut från matte. Men det är bara finslip, säger matte. Sen måste nog matte lära sig höger och vänster, för ibland svänger hon fel.
Innan vi avslutade för dagen, gick vår fröken igenom dagens övningar och berättade om vad vi kunde öva vidare på hemma och gav oss lite tips. Då var det skönt att ligga och vila lite med huvudet i mattes knä. För jag var lite trött när vi var klara.

När vi kommit hem var jag rätt så nöjd och när husse och matte sedan skulle gå och lägga sig, var det upptaget i deras säng. Jag märkte nästan inte att de kom in. Så trött kan man bli av att gå på rallylydnadskurs.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0