I svampskogen

Efter att vi kom hem från Norgelandet har jag varit lite trött. Att umgås med Zera tog på krafterna och det har blivit sovmorgnar för mig i början av veckan. 
 
Men idag är jag piggelin igen och sugen på nya äventyr!
Det var bara ett problem... Husse och matte har jobbat idag. Det är jättetråkigt. Jag ville ju hitta på något, så när jag inte fick deras uppmärksamhet, städade jag lite. En äggkartong till matte och en strumpa till husse. Sen hittade jag väskan med smutstvätt... Där fanns det mycket att hämta! Då gav matte mig ett grisöra att tugga på så att jag fick annat att tänka på. En stund. 
 
 Det var inte förrän jag blev väldigt tydlig som matte insåg att det kanske var dags att sluta jobba för idag. 
 
Jag måste säga att jag har haft tur som fått en husse och matte som tycker om att plocka svamp, för det innebär att vi ofta gör långa skogspromenader. Idag, när husse och matte äntligen jobbat klart, var det fortfarande tillräckligt ljust ute för att vi skulle ta en tur i skogen. Matte satte på mig min orange sele, eftersom det finns jägare i skogen. 
 
 Det är inte helt enkelt att vara i svampskogen med husse och matte. De går ju åt olika håll! Och ibland tappar de bort varandra och då måste jag hålla reda på dem. Idag fick jag till exempel visa matte var husse fanns. Och en annan gång fick jag ställa mig högt upp på en grotta för att se var matte var. 
 
 Matte har sagt att hon vill lära mig hitta svamparna, men nej tack! Det gör de så bra själva. Jag har ju fullt sjå med att hitta henne och husse!
I alla fall blev det ett par fulla korgar idag också och nu nu är vi alla nöjda för vi har fått som vi vill.
Jag har sprungit mycket i skogen och fått hålla reda på husse och matte och husse har fått sin svamp. I morgon kommer Zera och Bizzi hit. Ska bli jätteroligt att visa dem hur jag har det, här på torpet! Måste nog ta en tupplur nu. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0