På egen hand

När vi är på torpet, är jag extra aktiv eftersom jag får vara lös och gå ut lite som jag själv vill. Jag sitter gärna och håller koll på omgivningen, om jag inte har något annat för mig. 
 
Precis som jag berättade förut har det blivit intensiv träning i att apportera fågel. Det är riktigt kul! Idag hade matte lagt ut två fåglar i ett ganska stort sökområde inte så jättelångt från vårt hus. Jag såg aldrig när hon gjorde det, för jag var upptagen med min frisbee. Men när matte grävde potatisland, fick jag fågeldoft i nosen. Eftersom ingen verkade intresserad av att följa med och leta, gick jag själv. Gissa om matte gjorde stora ögon när jag plötsligt stod bakom henne med en and i munnen! Ibland får man helt enkelt fixa saker på egen hand. Sen följde hon med och tittade medan jag letade rätt på den andra fågeln. 
 
Av allt jag hittar på är det frisbeen som jag leker mest med. Fast någon måste ju komma ut och kasta den. Ibland får man verkligen vänta länge på att någon kommer. 
 
Ibland hamnar frisbeen i bäcken. Och ibland gör jag det också. Då suckar matte djupt, men jag har ännu inte förstått varför...
 
När jag inte leker med frisbeen, leker jag ibland med husse. Han brukar jaga mig, men hinner aldrig ifatt mig, för han är långsam. Annars brottas vi också. Det är kul!
 
Igår hittade jag en Trisslott. Den gav jag till matte och hoppades på lite godis i belöning. Med en lott kan man ju vinna mycket pengar och med mycket pengar kan man köpa väldigt mycket godis. Matte vann inte på sin lott...
 
Nu säger matte att det är påsk och när det är påsk får man godis. Inte jag. Men jag hittade en kartong som husse haft med sig och som doftade något väldigt gott. Choklad. Fast det fanns inte en endaste liten bit kvar. Typiskt husse!
 
Idag har husse och jag byggt ut vår ena veranda så att den blev jättestor. Jag har varit med och kollat så att allt blir rätt. Matte måste man kolla extra noga när hon håller på med verktygen, för det kan bli väldigt tokigt. Men idag blev det rätt och jag är riktigt nöjd med vårt jobb. 
 
Matte säger att det ska snöa i morgon och att det kan bli svårt att lägga spår då, som var planen. Så nu ska vi lägga golv och tapetsera på toaletten istället. Alltså - är det inte lite väl stor skillnad mellan att lägga spår och tapetsera?! Men det är så hon är, min matte. Tvära kast. 
Nu vill jag avsluta med att önska dig och alla andra en Glad Påsk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0