Avundsjuk

När vi kom från specialen mellanlandade vi på torpet. Det var så skönt att komma dit och springa precis som vi ville! Min söndag hade ju inte precis varit särskilt munter. Merparten av tiden hade jag antingen tillbringat liggande i ett tält eller i bilen, så det var mycket spring i mina ben när vi kom fram.

Matte började packa upp en massa saker, och bland annat så la hon upp allt som låg i den väska som Bonus fick på utställningen på ett bord. Vad många saker han fick!!

 
Jag blev faktiskt lite avundsjuk och snodde en leksak som jag sprang iväg med, med Bonus i släptåg. När vi lekt klart med den såg den helt annorlunda ut och matte hade plockat bort alla andra saker. Rosetterna hade hon lagt i en bokhylla. Då hämtade jag en för att visa matte att jag också klär bra i rosetter.

Matte höll med om det och sa att jag också alltid kommer vara både BIR och BIS för henne och husse. Då kändes det bra.

Dagen därpå åkte vi hem till stan igen. Husse och matte skulle jobba och vi fick sååå tråkigt. Matte satt hemma och jobbade ett par dagar och då kunde Bonus och jag ligga i vårt ”uterum” och titta ner på vad som hände på gatan under oss. Roligare än så blev det knappast den första dagen. Men vi var å andra sidan ganska trötta efter specialen, så det gjorde inte så värst mycket.

 
Nu har husse lovat att vi ska åka tillbaka till torpet idag och där ska vi träna mer på att få mig att inte springa iväg när det kastas något, utan vänta på att husse säger "apport". Hur det ska gå till, ska du få reda på senare.


Kommentarer
Postat av: NORRSKEN EMMA

fin =)

ha en fin dag

2017-08-10 @ 13:54:55
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0