Dålig stämning på promenaderna

Nu är vi hemma igen. På riktigt. Husse och vi hundar lämnade torpet för ett par dagar sedan, med en massa saker i bilen. Matte var redan hemma då, för hon skulle bo på hotell och jobba. När vi kom hem och träffade matte igen blev vi jätteglada, både Bonus och jag. Husse och matte blev också glada ända tills matte fick syn på husses ena tumme. 
Då blev det liite dålig stämning, när husse berättade att hans sågklinga hade sågat i hans finger också. Matte tycker att husse är onödigt klantig och nu har han inte bara ridförbud, utan även sågförbud. Om inte matte är med. Fast om matte hade varit med när husse sågade sig i fingret hade hon nog inte varit till så stor hjälp. Men jag fick ett blodspår att följa Och visste precis var husse var. 
Nu har vi varit hemma, när både husse och matte har jobbat hemma. Det går bra, men är väldigt tråkigt, så Bonus och jag jobbar lite på vårt håll. 
 
Vi funderar på att öppna ett företag som heter konfettifabriken, men matte verkar inte så pigg på det. Ärligt talat är det just
nu lite dålig stämning mellan mig, husse och matte. Och det är bara deras fel!! Dom fattar ju inte hur mycket jag har att ta igen på alla dofter här hemma. Det finns hundratals tjejer som jag måste styra upp och presentera mig för. På torpet är det bara vi. Det är en väldig skillnad och det fattar inte husse och matte.Men de lär sig nog.
 


Kommentarer
Postat av: Erica

Så roligt att få läsa ut hundarnas perspektiv, fastnade verkligen för sättet att skriva på :)

2017-08-24 @ 22:51:03
URL: http://ericajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0