En egen blomma

Underbart är kort. Nu är vi hemma i stan igen. Det blev inte många dagar på torpet. Men när vi kom dit var vi jätteglade, både Bonus och jag. Vi hade så mycket spring i benen att göra av med. Och hade inte brottats på flera timmar. 

 
Den här helgen har vi gått långt och länge i skogen för att husse och matte skulle leta efter svamp. När de hade plockat klart, hade husse och jag stadgeträning med mattes hjälp. Det går jättebra, om du frågar mig. Problemet är bara att husse är mycket långsammare än jag och inte riktigt hänger med.
Även Bonus fick apportera, men han är ju märklig! Innan han springer tillbaka till matte, springer han iväg med sin dummy och gräver ner den. Väldigt konstigt..
Matte ska fortsätta träna apportering inomhus och ägna sig åt lite annan träning med Bonus. Det tycker jag är bra, för då kan jag vara med. Som till exempel när matte ska lära in "ligg". Jag är supersnabb - mycket snabbare än Bonus, men vi får båda en godis när vi gör rätt. 

En annan dag fick jag göra ett sök och leta efter fåglar. Det gick också bra. En and och en stor vit fågel hämtade jag åt husse. Sen skulle Bonus bekanta sig med den vita fågeln. Han har aldrig sett en så stor fågel och visste inte hur man skulle bära den, men försökte gjorde han i alla fall. 

 
När vi kom hem till stan idag, hade min blomma börjat blomma. Tänk att jag har en blomma uppkallad efter mig!! Det är nog bara riktiga praktexemplar som har det. Här är den, min Pajasorkidé:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0