Godisregn

Nu, när husse och matte jobbar, passar jag Bonus. Det går bra. Vi brottas lite, men ligger mest och väntar på att någon ska komma hem. Då blir det nämligen godisregn. Husse och matte har hängt en burk med godis på utsidan av dörren. 

 
När de kommer hem och öppnar dörren, slänger de iväg lite godis längre in i hallen för att avleda och dämpa min otroligt intensiva glädjeyttring. Jag går på det varje gång.
Det är inte min mening att vara så yvig, men jag blir ju så himla glad när det kommer någon. 

Idag kom Sandra hem till oss när vi varit ensamma ett tag. Hon kan också godistricket, så det var bra att det var hon som kom. Hon tog med sig oss till stallet, där vi var ute på promenad och fick bada, när hon var klar med Arkita. När vi kom hem igen, hade husse redan kommit hem, så där missade jag godisregnet. Lite trist.

Medan husse lagade mat, satt Sandra och jag och tittade på, 

medan Bonus hade gått och lagt sig en stund. 
 
Ikväll har vi varit inne i stan och promenerat. På Söder, heter det. Där var det otroligt många människor som satt och åt på uteserveringar. Gissa om det doftade gott?! Det var så mycket att titta på och så många dofter att Bonus helt glömde bort att skälla på allt som han brukar skälla på. 
 
 Nu är vi ganska trötta, så det blir en tidig kväll. I morgon kommer Sandra hit igen. Då blir det godisregn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0