Det är något på gång

Efter helgen har vi varit lite trötta, så det har inte gjort så mycket att det inte har varit så mycket aktiviteter. Vi har mest promenerat hemmavid. På kvällen i våra nya reflexvästar. 
 
 Matte provade ett lite tjockare reflextäcke på Bonus, men det gillade han inte alls. Han la sig platt på golvet och vägrade gå. Det är lite larvigt, tycker jag. Så himla obehagligt är det ju inte med täcke på sig. 
 
 När vi var i zooaffären i veckan, gjorde Bonus något helgalet. Matte hade just betalat, vi hade fått våra godisar som man alltid får hos zoo.se och skulle bara ta våra saker och gå. Då hoppar Bonus upp på disken och åker på varubandet. 
 
Gissa om alla blev förvånade?! Matte fick ner honom i ett nafs. Själv tyckte jag att det såg kul ut, så jag försökte också hoppa upp där, men blev stoppad av husse. Ibland är han bra tråkig. 
 
Idag har det stökats lite här hemma. En resväska dök upp och matte la ner kläder i den. Bonus och jag höll järnkoll på vad som lades ner där, men kunde inte hitta en enda pryl som tillhör oss. 
 
Det kändes lite jobbigt och jag drog mig undan en stund för att fundera på vad det är som är på gång. Man tänker bra på den där speciella stolen. 
 
Men sen, när vi tog en promenad och sedan åkte tåg, hamnade vi hos Stockholms Djurklinik, där vår veterinär finns. Där fick vi varsin tablett och matte hade med sig våra pass, som veterinären skrev i och då förstod jag: vi ska ut och åka. Och vi får följa med!
 
Jag gissar att vi ska åka till tomtelandet eller till Norgelandet och hälsa på vår syster  Zera och tant Bizzi. Hoppas att det blir Norgelandet. Det ska bli jättekul!

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0