Nyordning i köket

Den här veckan har varit ganska tråkig. Både husse och matte har jobbat mycket och vi har mest hängt med husse. Själv brukar jag hänga PÅ husse också, när jag är riktigt uttråkad. Och så suckar jag djupt, så att husse ska förstå hur tråkigt jag har det.

 

Matte håller på med inomhusträning av Bonus och mig. Hon sätter sig i ena änden av hallen, med mig på sin högra sida och Bonus på den vänstra. Sen säger hon ”vänta” och kastar iväg en godis på golvet. Gissa om man blir sugen på att sticka iväg och ta den? Men vi har blivit tillsagda att vänta och då gör vi det. Sen säger matte antingen ”Bonus, varsågod” eller ”Pajas, varsågod” och då får den som får varsågod, hämta godisbiten. Det har vi blivit väldigt duktiga på nu.

En annan sak som jag sedan tidigare är väldigt duktig på och tycker är jätteroligt, är att hjälpa till med att fylla tvättmaskinen. Då får man en godisbit när man lämnar tvätten till maskinen. Fast Bonus har inte fattat det där. Han står bara bredvid tvättmaskinen och tror att han kan få godis bara av att vara där. Korkat!
Nu har jag utvecklat det hela, lärt mig något nytt och hjälper till att hämta den rena tvätten i tvättmaskinen och bär den till husse eller matte, som hänger upp de blöta kläderna på en ställning.

Bonus fattar ingenting av det där heller, utan sitter och väntar på att jag ska komma med kläderna så att han ska få godis. Och det händer att han får en bit, fast han inte har hjälpt till ett dugg, förutom att hålla sig undan.
 
När man har jobbat så intensivt som jag faktiskt gör ibland, kan jag bli ganska trött. Husse blir också trött ibland, fast han bara jobbar fem dagar. På helgerna är ju han ledig, medan jag hjälper till varje dag och borde vara mycket tröttare än husse. I alla fall gillar vi att ta en tupplur tillsammans. Då myser jag, för det är inte särskilt ofta jag får ha husse för mig själv.

Sen har jag ju glömt att berätta att vi har en ny ordning i vårt kök. Förut satt ju matte och husse i sina fåtöljer och drack kaffe eller pratade med varandra. Men det är slut med det nu! I fortsättningen får de hålla sig någon annan stans, för i köket är det numera upptaget. Där har jag min tron och Bonus sin fåtölj.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0