Skyltsöndag

Idag har vi varit inne i stan. Det började med att husse ville tvätta bilen. Tyvärr fick inte Bonus och jag vara med och tvätta, men när husse var klar blev vi utsläppta ur bilen, som fick stå på tork i garaget. Vi började vår promenad på Kungsgatan, men han var inte där. Kungen, alltså. Sen kom vi fram till ett ställe med fyra väldigt stora och konstiga djur. 
 
Bonus tyckte att de var lite läskiga, så han blängde på dem med rest ragg. Jag brydde mig inte. 
 
 Sen, när vi gått längs vattnet med de jättestora båtarna och vänt, kom vi fram till en gata där det var massvis med människor. Både stora och små. Alla stod och tittade in i stora fönster, så jag blev nyfiken och trängde mig igenom folkmassan. Och ja, lite intressant var det faktiskt!
 
 
Husse kallar det skyltsöndag och sa att det var bättre förr, med roligare saker i fönstret. Men det vet ju jag inget om, så jag tyckte nog att det var ganska kul att titta in där. 
När vi gick därifrån och tillbaka till bilen, fick vi beröm, både Bonus och jag, för att vi varit så coola fast det var så mycket folk där. 
 
När vi kom hem fick vi varsitt tuggben. Bonus gick och hämtade sin runda badrumsmatta, som han brukar ligga på ibland. 
 
Egentligen är den inte hans, men han verkar gilla den så husse och matte låter honom ha den. Den bär han omkring på ibland och när han hittar en riktigt bra plats, lägger han sig på den. Själv ligger jag bra utan badrumsmatta. 
Nu är vi rätt nöjda med dagen och den här helgen. 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0