Uppladdningen

Nu är det nära! Alltså, nära min första tävlingsstart i rallylydnad. Och jag laddar av bara den...
Först och främst är det viktigt att kunna koppla av, så det gör jag ganska mycket. Speciellt när husse och matte har gått upp ur sängen på morgonen, så att vi äntligen kan få ha den i fred.
Sen tycker jag att det är viktigt att vi också håller igång konditionen. Så att man orkar en hel rallylydnadsbana, alltså.Den kanske är flera kilometer lång och då blir det jobbigt om man har dålig kondis... Det blir nog jobbigt ändå, om den är så lång, för jag ska ju hålla reda på husse också.
Nåja, i alla fall har jag varit ute och konditionstränat. Flera gånger den här veckan!

Det finns bara ett aber med min konditionsträning och det är för att det är så milt väder. Man blir sig inte riktigt lik efter att ha sprungit en stund.

Det gör inte mig så mycket - jag tycker att jag är ganska snygg i alla fall. Det är dessutom hälsosamt med lite lera i ansiktet, har jag hört. Man ser ung ut längre, eller något åt det hållet. Men så har vi då matte... hon är ju bra på många sätt, men ibland blir hon lite kinkig. Men vi har ju faktiskt tvättmaskin...

När vi kom hem efter den senaste konditionsträningen, åkte mattes byxor in i tvättmaskinen och jag in i duschen. Bonus också, för han är ju med mig och konditionstränar. Fast han är inte lika snabb som jag ännu. Men han blir lika smutsig!
När vi hade duschat, la vi oss på tork på badrumsgolvet. Där är det varmt och skönt!

Och vet du en annan sak? Snart är det jul!! Det vet jag, för jag hjälpte husse igår när han hängde upp en stjärna på vår balkong. När husse och matte hänger upp stjärnor, är det inte långt kvar till jul. Och i år blir det en väldigt spännande och kul jul, tror jag. För vi ska inte vara hemma när julen kommer. Vi ska vara i ett annat land! I Norgelandet!!

Men först och främst är det rallylydnad som gäller! Nu hoppas jag att du som följer mig också håller alla tummar och tassar för att det ska gå i alla fall hyfsat bra för husse och mig i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0