Dags att packa

 
 
Efter att Sandra och hennes flock åkt hem var både Bonus och jag jättetrötta. Vi sov hela kvällen och natten.
 
Inte så konstigt, eftersom människovalparna lekte med oss nästan hela tiden. Jag tror inte att jag någonsin har apporterat så länge. 

Morgonen därpå var husse och matte också trötta, fast de inte hade apporterat en enda gång. Jag blev helt enkelt tvungen att hålla vakt, eftersom husse och matte vägrade gå upp. Och Bonus var ju inte till någon större hjälp. 

 
I morse var de också lite sega, så vi, Bonus och jag, gick ner till köket och då hittade Bonus en äggkartong som han sprang ut med. Innan husse kvicknade till och kom ut, hade Bonus lyckats smula sönder kartongen till små, små bitar som husse plockade upp och grälade lite på honom. 

Själv var jag noga med att markera att jag inte var delaktig i konfettiproduktionen, men var egentligen rätt stolt över brorsan. Det är ju jag som lärt honom hur man gör. 

 När vi var och handlade idag, köpte matte ett utställningskoppel. Det ska Bonus ha snart. Inte jag, för jag ska inte ställas ut nu. Jag ska vara med på arbetsprov, säger husse. Och i år ska vi i alla fall ta något poäng. Det är därför matte har pangat och kastat dummies åt mig. Vi har liksom tränat. Nu visade husse och jag Bonus hur man gör på utställning. Fast egentligen har ju husse och jag aldrig varit med på utställning, så vi kanske inte vet exakt hur man gör. Kul var det i alla fall. 

 
Matte köpte en ny leksak åt oss också. Den hade vi kul med idag. Men jag fick vänta på att Bonus skulle släppa ifrån sig den. 
 
 

Ikväll har husse och matte packat bilen och det har gjort mig lite orolig. Ska vi få följa med? Och vart ska vi? Matte säger att vi ska till Laholm och tollarspecialen. Då ska vi bo med Sixten och träffa Zera och Bizzi. Och säkert många andra släktingar. 457 tollare, sa vår storebror Mixer's husse Mats, när de var här igår. Och då är det nog så!

 

Nu är det dags att coola ner lite på förstukvisten, medan husse och matte äter. Jag ska berätta för dig hur det går för oss på tollarspecialen om några dagar.Håll tummarna för mig! Och Bonus.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0