När man vill vara för sig själv en stund

Nu är vi tillfälligt tillbaka i stan. Här har vi ett rum där man kan vara för sig själv en stund. Jag tror i alla fall att det är därför som husse går dit. När han tycker att matte är för jobbig, går han dit och är med sig själv en stund. Ja, hon gör likadant när husse blir för påfrestande. Ibland tycker jag att Bonus är lite för mycket, så idag testade jag ensamrummet. 

 
Det kändes jättebra att sitta där själv och fundera lite Kring livet och tillvaron. Jag hörde att matte frågade Bonus om han visste vart jag hade tagit vägen, men han såg inte när jag gick dit, så han kunde inte hjälpa henne. Då hörde jag henne säga: "Men är det där du är?!" Sen började hon skratta och sa att jag är en riktig knasboll. Kan hon vara själv, så ofta som hon går dit. 

Bonus har lite ont i en tass eller ett ben och haltar. Därför kom vi aldrig iväg till den där tanten som skulle ha lite utställningsträning med oss. Han får inte gå på promenader, utan bara ut och rastas. Och vad betyder det för mig? Precis! Jag har inte heller fått gå på promenad idag, eftersom husse har varit på jobbet och jag inte fick följa med honom. Igår var jag med honom en stund på jobbet. Utan Bonus. Det var som en riktig semester! Och så träffade jag dom där trevliga människorna. Lena och Lena och... alla heter visst Lena på husses jobb. Utom Per, för han heter Per. Om man gör vacker tass för honom, får man godis. I alla fall får jag det. Jag tror inte husse får det. Men han har kanske inte försökt. 

Hur som helst - istället för promenad har vi badat idag. Det var skönt, även om jag blev lite besviken på att det inte fanns en enda dummy att apportera. 

 
När vi kom hem efter badet la vi oss i vårt nyaste rum. Det är den trånga tomten ovanför gatan som har fått glasväggar och blivit ett extrarum åt Bonus och mig. Där är det skönt att vara. Vi har en egen soffa och dynor att ligga på.
 
 
Blir det varmt finns det en sval kyldyna - en likadan som vi har i bilburen. Det är ett bra rum, men jag vill åka tillbaka till torpet. Snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0