Semestertider

Nu har vi semester på riktigt. Det betyder att vi är tillsammans alla fyra, ingen åker hem för att jobba och att vi slappar i allmänhet. Chillar lite...
 
Men jag har fått jobba. Ja, Bonus också. I alla fall lite. Matte pangar och skjuter iväg dummyn så att jag får leta, hon lägger spår som både jag och Bonus får gå och så får jag göra sökarbete, medan Bonus får träna på att lämna ifrån sig dummies. Det är faktiskt så att man blir lite trött. Då lägger jag mig i en stol och sover en stund. 
 

Jag ska be husse och matte köpa en större stol till mig, så att jag ligger lika bekvämt som Bonus gör. Kanske bäst att köpa två, för Bonus är snart nästan lika stor som jag  

Ibland får vi ben att tugga på. Det får vi när husse och matte är upptagna med annat och inte kan leka med oss, fast vi vill. Som till exempel när husse tog bort ett helt fönster på huset. 

 Det var konstigt att han gjorde så, för det kan ju bli kallt och regna in om man gör så. Men det kom dit ett helt nytt, så då gjorde det inget. 

Bonus gömmer sina ben och tror att ingen ser att han har gjort det. Sitter där och försöker se helt oskyldig ut, när han har grävt i potatislandet. Det är inte poppis hos matte!

 

När det är semester brukar det komma andra och hälsa på hos oss. Nu har Sandra och hennes flock varit här i några dagar, så då har vi haft kul med barnen. De gillar att kasta saker till oss och att klappa och klia på oss. Det är mysigt. Men man blir rätt trött av att leka hela dagarna och att ha fyra människor till att hålla reda på. Då är det skönt att krypa upp i Sandras knä och somna där.

 


Kommentarer
Postat av: Rebecca Adnell

Sååå söt hund! :D

2017-07-26 @ 13:14:37
URL: http://adnellphotography.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0