Nya leksaker

Vi har varit och handlat på Zoo.se igen. Både Bonus och min mat var nästan slut, så det var dags att fylla på. Eftersom våra leksaker har tagit slut, nästan allihop, passade vi på att köpa två nya. En jätterolig boll, som vi båda tycker om och så ett ben, som bara Bonus tycker om. 

Bollen har vi dragkamp om och då vinner jag. I alla fall nästan alltid. Jag vinner oftast när matte kastar iväg bollen också, för Bonus hänger inte riktigt med i vad som händer då. Det är för att han inte är lika reaktionssnabb som jag är. Då får han hålla tillgodo med benet.

 En sak som är ganska jobbig med Bonus, är att han inte vill gå i koppel. Han brukar ha en sele på sig när vi ska gå ut, men vi kommer sällan särskilt långt. Utanför porten lägger han sig platt och vägrar gå.


Då får jag stå och vänta, fast jag är jättekissnödig. Till slut tröttnar husse eller matte och lyfter upp honom så att vi kommer iväg en bit. Sen sätter de ner honom och så upprepas det hela igen. Och igen. Och igen. Ända tills vi är på väg hem. Då får han bråttom och nästan springer iväg. Matte provade att sätta på honom ett retrieverkoppel istället, men det gjorde ingen skillnad.

Nu har vi så många olika koppel, selar och halsband, att husse har satt upp en alldeles egen hängare åt oss. Där har matte hängt upp de saker som vi använder just nu och ingen kan ta fel på att det är vår hängare. Eller hur?!
 
Igår fick vi ännu en ny, men inte så hållbar, leksak av matte. En kartong. Det är nästan bland det roligaste jag vet, att riva sönder kartonger och göra den till små, små bitar.

Jag visade Bonus hur man ska göra och sen högg vi i. Båda två. Några minuter senare var vi klara och mycket nöjda med resultatet.

Bonus var jättetrött och somnade nästan direkt, medan jag fick hjälpa matte att städa upp efter oss. Det tycker jag är kul, så det gjorde inget.

Apropå Bonus och sova, så har han många märkliga saker för sig i samband med att han sover. Är han i husses och mattes säng, försöker han till exempel gräva sig ner i sängen. Det går ju inte. Då provade han vid ett tillfälle istället att lägga sig ovanpå sänggaveln. Det gick visst bättre.

Eftersom han nyss har lärt sig att ta sig upp i soffan på egen hand, brukar han lägga sig och sova där ibland. Då väljer han att göra sig så lång som möjligt. Kanske för att han tror att han ska kunna förhindra att någon annan kommer upp i soffan. Dumsnuten.


Ibland använder han mig som kudde. Ibland för huvudet, ibland för benen. Men det gör ju inte så mycket, för särskilt tungt blir det inte och jag är ju dessutom en stark kille.
 
Här om kvällen gick han och la sig på soffbordet.  Det var lika udda sovplats som på sänggaveln, tycker jag. Men han verkade tycka att det var helt okej att ligga där. Kanske det berodde på att det låg en påse snacks på bordet.
 

När vi är riktigt trötta och har lekt en hel dag, händer det att vi vill mysa tillsammans. Bonus vill väldigt gärna ligga nära mig och så länge han inte bits, är det helt okej. Jag gillar min lillebror mer och mer för varje dag som går.

 
Om ett par dagar ska vi åka till Agrosofenland igen. Då ska husse och jag vara med på ett apporteringstest. Det ska bli riktigt roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0