Stadsbesök

Nu har det varit helg igen och den här helgen har vi inte tränat apportering alls. Inte en enda gång. Men vi har gjort annat. 

Det började med att vi tog det lugnt på morgonen. Matte och jag var ute tidigt, men sen gick hon och la sig igen och jag hittade husses ena strumpa att leka med. Fast jag var också trött, så jag vilade lite istället. Men strumpan hade jag kvar, så att jag var beredd när jag blev pigg igen.

 
Sen bestämdes det att det skulle bli ett stadsbesök. Social träning, kallar matte det. Vi har gjort det förut, men nu var det ett tag sen. Sagt och gjort. Vi började med att åka pendeltåg. Det har jag gjort förr och det gick bra den här gången också. När vi kom fram började vi promenera längs den stora gatan. Oj, så många människor det var där! Vi gick på en bro, där jag tyckte att det var passande att kissa på staketet, men husse hejdade mig och sa att det fanns människor som gick på gatan nedanför. Och?? Jag förstår fortfarande inte vad han menade med det. 
 
Bland de första vi mötte var en annan tollare, så jag funderade för ett ögonblick på om vi möjligen var på väg till en släktträff. Men den tanken slog jag snabbt ur hågen då nästa hund vi mötte var en fransk bulldog. Inte mycket släktskap där...

I alla fall så kom vi så sedan fram till en hög pelare mitt i gatan. När vi passerat den var det väldigt många människor och trångt att gå, men oj vad det doftade gott av mat längs den gatan.

 
Så småningom kom vi fram till en slags park utan gräs och när vi gått igenom den kände jag doften av vatten. Vi korsade gatan och sen såg jag dem. Fåglarna! Som den fågelhund jag är, började jag genast studera dem. Det var änder, svanar, sothöns och lite annat fjäderfä. Och alla levde! Hemma hos oss ligger de stela, kalla och hårda i en låda. Inte alls lika spännande som här. 
 
När vi tittat klart tog vi tunnelbanan hem igen. För att komma till tåget fick vi åka hiss långt ner under marken och sen hitta en vagn där hundar får åka. 

Då började jag bli lite trött i mössan. Och när vi äntligen kommit hem igen somnade jag som en stock. Något får mig att tro att det var avsikten med hela utflykten, för medan jag vilade mig, höll husse och matte på med att rensa ut saker som skulle slängas. Jag hade gärna hjälpt till, om jag bara orkat. 

 

Idag har jag hittat två nya leksaker. En bil som jag hade jättekul med, så länge den var hel. När den plötsligt gick sönder, tog matte den.

 

Sen hittade jag Bosse, mattes gamla nalle, när jag var med i källaren och rensade där. Bosse höll inte ihop så länge, men så var han ju väldigt gammal. Säkert hundra år.

 
I eftermiddags var vi på kalas. Ludvigs pappa fyller år och jag fick vara med. Tre ballonger pangade jag och så var jag ute med barnen och spelade fotboll. Det var väldigt kul. 

Nu är jag ganska nöjd och lite småtrött. Hoppas att det blir en tidig kväll idag så att jag vaknar utvilad i morgon.

 



Kommentarer
Postat av: Gena

Jag säger åter igen UNDERBARA hund Så rolig blogg att läsa man blir glad av den Kram

2017-03-20 @ 06:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0