Husse är sjuk

De senaste dagarna har Bonus och jag haft ett viktigt uppdrag. Mest jag. Jag har nämligen varit vårdhund åt husse, som har varit sjuk. Istället för att vara hemma med oss, har matte jobbat medan Bonus och jag har passat husse. Han är ganska lätt att passa, vår husse. Han ligger mest i sängen och hostar så att Bonus hoppar högt när han somnat.

På nätterna har vi vaknat av husses hostningar och då vill vi gå ut. Matte är inte så jättenöjd med att gå ut när klockan är 4.30, men jag tycker det är helt okej, för när vi kommer in igen lägger jag mig och sover igen. Det borde matte också göra.

Bonus är lite besvärlig att ha med sig när vi går ut. Han tycker det är onödigt att gå ut och det visar han tydligt. Då måste matte bära honom och vi måste gå jättelångsamt  

 Men nu har husse och matte börjat få lite fart på honom så jag tror att det ska ordna upp sig. Husse säger att jag också la mig platt på marken när jag var liten, men det var det dummaste jag hört! Jag skulle aldrig bete mig som Bonus gör och det borde husse veta!

Nu har husse varit hos doktorn och fått medicin, så snart är han nog pigg igen. Då behöver jag bara passa Bonus. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0