I Pajas skola

Nu har jag passat Bonus i tre dagar. Och fyra nätter. Det är inte helt lätt. Han är liten och ibland ganska besvärlig. Men det finns bra saker med Bonus. 
Vi har varit och handlat i min bästa affär, Zoo.se, där jag får godis när husse eller matte betalar.  
 
Vi köpte nya leksaker som jag också kan leka med, pyttesmå tuggben, en sele till Bonus och två stora säckar mat - en till oss var. 
Den bästa leksaken lekte vi jättemycket med ända tills Bonus sabbade allt. Han bajsade på vår leksak! Det var onödigt gjort av honom. Husse har tvättat den i tvättmaskinen, men jag vill ändå inte leka med den mer.
 
Det där med kiss och bajs är mindre bra saker med Bonus. Han gör det inomhus. Fattar du vad äckligt det är? Luktar inte gott! Så skulle jag aldrig göra. Som tur är har han särskilt ställe att göra det på och det är ju ändå ganska bra. 
Då är det bättre när han får till det under våra promenader. Jag ska lära honom det där, så att vi slipper bajs på fler leksaker. 
 
 Bonus har en koja som han sover i och som jag inte får plats i. Det har han lärt sig, så när vi leker och vill ha samma leksak, tar han den och lägger in den i sin koja. Det är lite elakt, tycker jag. 
 
 Det är ganska tröttsamt att passa en lillebror och då är det skönt att sova en stund. Jag har varit noga med att hålla ett visst avstånd mellan oss, men på något märkligt sätt har han kommit närmare för varje dag som går. Tur att han snart ska åka hem till sig. För han ska väl det?
 
Egentligen skulle han nog behöva stanna ett tag till, för det är mycket jag ännu inte har hunnit lära honom. Han har till exempel inte fattat vikten av att ha koll när husse och matte äter middag. 
 
 Jag har nästan lärt honom att inte försöka ta mina tuggben, även om det nog behövs lite mer övning innan han har fattat det. 
 
Och igår började vi lära honom vad man gör i skogen. Han fick titta på när jag fick göra sökarbete och till och med följa efter när jag letade. Sen visade jag honom hur man lämnar över en apport till husse. Välkommen till Pajas skola, Bonus!
 
 Matte tog med sig Bonus en bit bort och då fick han öva själv. Jag måste säga att jag blev lite stolt när jag såg att han hade fattat direkt, för han sprang snabbt ut och hämtade dummyn matte kastade och gav tillbaka den till henne. 
 
Idag tror jag att jag ska visa honom hur man simmar, för det måste han också kunna. Som sagt, det är nog lika bra att han stannar hos oss ett tag till! Och om jag ska vara helt ärlig, så är han både söt och rolig. I alla fall för det mesta. 


Kommentarer
Postat av: carolin

Men så söt! :O

2017-05-02 @ 09:10:32
URL: http://carrok.se
Postat av: Anonym

Urgulliga!

2017-05-02 @ 14:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0