Årets sista bad

Den här helgen har varit ganska innehållslös, sett ur mitt perspektiv. I lördags var husse och matte tillsammans med Ludvig, som envisas med att kalla matte för farmor. Vi fick inte vara med när de var på ett museum och inte heller när de var på Mc Donald´s. Det var väldigt orättvist. Men sen, när vi kom hem till Ludvig och hans mamma och pappa, fick vi äntligen umgås lite med honom. Jag tycker om att vara i hans rum, för där ligger det väldigt många roliga leksaker och gosedjur som jag gärna hämtar.

Igår började dagen nästan ännu tråkigare. Bonus skulle vara med på en utställning och jag fick följa med för att heja på honom. Husse och jag gick upp på läktaren, där jag la mig ner och tittade på alla människor och hundar. Ganska uttråkad, faktiskt.

 

Bonus ville bara leka med alla andra hundar, fast det fick han inte för matte. Då blev han sur och började skälla på alla, fast mest på matte. Han kan inte riktigt uppföra sig, tycker jag. När han var klar och kom viftande med en rosett, kunde vi äntligen åka därifrån. Det är verkligen inte kul med utställningar. Speciellt inte när inte jag får vara med.

När vi kom hem, bytte husse och matte kläder och sen hände det äntligen något i min smak! Vi åkte till ett nytt ställe, där vi fick springa av oss lite energi på en jättestor äng. Husse och matte hängde inte med, så vi fick vänta på dem medan de tog sig över ett vattenfyllt dike. Det var spännande att se om de skulle ramla i diket eller klara av att hoppa över det.

 

Efter att ha gjort en del apporterings- och stadgeövningar, fortsatte vi in i en skog och kom så småningom fram till en sjö. Det syntes lång väg att Bonus ville hoppa i och det var lika bra det, för han hade varit nere i varenda lerig pöl han hittat på vägen dit.

Innan jag hann reagera, hade Bonus kastat sig ner i vattnet och jag hade inte så mycket annat att välja på än att kliva i jag också. Jag går ner i vatten lite mer försiktigt än Bonus, som handlöst slänger sig i. Typiskt barnsligt beteende. Sen simmade vi runt en stund innan husse och matte sa att vi måste vända tillbaka till bilen igen. Undrar om det där blev årets sista bad?

När vi kom tillbaka hem igen, fick vi inte komma in med detsamma. Matte tyckte att vi var smutsiga och behövde duscha, så vi fick sitta och vänta utanför vår dörr medan husse gjorde sig iordning för att ta emot oss i badrummet.


Att duscha har jag inga problem med. Jag går in och ställer mig i duschen och står där tills den som spolar av mig anser att jag är ren igen. Men Bonus… Han gillar verkligen inte att duscha! När han är klar i badrummet är det blött precis överallt! För att inte tala om hur blöt den är som har hållit i duschen. Igår satte matte dessutom på oss varsin ”badrock”, eller mantel, skulle jag nog kalla det. Jag kände mig som en superhund med superkrafter och tyckte nog att jag var rätt snygg.

Hur Bonus reagerar när han får på sig ett täcke, har jag ju berättat förut. Och inte var det särskilt mycket bättre nu heller. Han åkte runt på golvet i tron att det skulle gå att stryka av manteln, men den satt där den satt. Det var först när matte serverade vår middag, som han glömde bort att han hade på sig något.
 

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbara vovvar och Pajas är en sådan underba

2017-11-13 @ 11:00:03
Postat av: Anonym

underbar berättare (skulle det vara)

2017-11-13 @ 11:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0