Sjuk

Jag mår inte bra. Inte alls bra. Har kräkts några dagar och varit allmänt hängig. Och jag orkar inte leka med Bonus heller, fast han kommer med leksaker som han lägger på mig. Då lägger han sig istället bredvid mig så att jag slipper ligga ensam. Det är snällt. 
 
”Jag känner inte igen vår Pajaspojke”, säger matte, som tycker att jag är alldeles för lugn och ser ledsen ut. Så konstigt!! Hon skulle nog inte heller slå klackarna i taket om inte hon mår bra, det är jag säker på. Så vi gjorde det enda raka - åkte till min veterinär. 
 
 Där klämde hon på min mage, tog kort på insidan av min mage och stack mig i benet med en nål så att det rann blod i ett rör. Sen stack hon mig i nacken också, så att det började klia ordentligt. 
 
Inget av det där var särskilt bekvämt, men jag lät dem göra det utan protester. Bandaget jag fick på benet var i alla fall rätt coolt!
 
 
Sen åkte vi hem, med en påse specialmat till mig i bagaget. 
Tror du jag fick en rejäl måltid? Nä, en fjuttig halv deciliter dränkt i vatten var vad som serverades. Ingen stor kille på 23 kg blir mätt på det! Nu i kväll har jag visserligen fått en halv deciliter till, men vill ha mer. 
 
I morgon ska vi tillbaka till veterinären och få reda på provsvaren. Hittar de inget fel där, ska jag stanna kvar och förberedas för en kontraströntgen. Det vet jag inte vad det är, men det låter inte så kul. Hoppas att Bonus får stanna där med mig i så fall, så att jag slipper vara ensam då. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Krya på dig ❤

2017-11-01 @ 20:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0