Ett nytt diplom

 
Nu har jag fått ännu ett diplom. Det fick jag i torsdags då vi var på Norra Stockholms Hundcenter och avslutade kursen i rallylydnad. Det var synd att den tog slut, för jag tycker verkligen att det är jätteroligt med rallylydnad. Det gör husse också och nu vill han att vi ska tävla. 
 
 Matte och Bonus var med och tittade på oss när vi gick olika banor för att Bonus ska träna passivitet. Den här gången fick han sällskap av mig, efter att husse hade gett mig ”rött kort” när vi hade teori. 
 
 Han är lite kinkig ibland och vill att jag ska vara tyst på teorin. Där var vi inte helt överens. 
Matte ville filma husse och mig och då placerade hon Bonus i en bur, så att hon inte behövde hålla koll på honom samtidigt. DET gillade inte Bonus!
 
 Han protesterade ända tills han hittade ett tuggben som någon glömt kvar i buren. Det låg han och gnagde på och var tyst och lugn så att matte kunde filma ifred. I alla fall en stund. Innan vi gick hem fick jag mitt nya diplom, så nu har jag tre diplom från NSHC.
 
Har jag berättat att jag tycker om fårskinnstofflor? Speciellt mattes tofflor. Jag har hjälpt henne med att ge hennes tofflor en lite mer personlig design. På så sätt kan hon inte förväxla dem med någon annans tofflor. 
 
Matte ser det inte på samma sätt som jag, utan säger att hon tycker att jag borde sluta göra bus med hennes tofflor, men hon fattar ju inte att jag gör henne en tjänst. 
 
När vi vaknade i morse, insåg vi att vi haft sovmorgon. Det var riktigt skönt och ingen av oss hade haft bråttom ut. Speciellt inte Bonus, som annars brukar vilja gå ut 05.30.
 
Efter frukost var vi ute och gick i skogen. Då hade husse med sig små kort med likadana bilder som skyltarna i rallylydnaden. När han plockade upp ett kort ur fickan, gjorde vi det som kortet visade. Det var kul och ett tips på hur man kan träna på en vanlig promenad och i en annan miljö än på en träningsplan. 
 
När vi kom hem tog vi en power nap, husse och jag. 
 
 När vi vilat upp oss åkte vi för att vara med på en träff med aktivitetsgruppen i norra Stockholm. Det var tollingtema idag och det är ju nästan det bästa jag vet. Det var andra hundar där, förutom Bonus och jag och det kändes väldigt konstigt. Jag är ju van vid att det bara är jag som håller på och inte alls van vid att vänta medan en annan hund får tolla. Som tur var fick jag i alla fall börja. 
 
 Men sen fick jag vänta och sitta still och titta på medan de andra tollade och det gillade jag inte alls. Men både husse och matte säger att det bara är nyttigt för mig. Vaddå nyttigt? Mat kan vara nyttigt, men inte att behöva titta när andra jobbar. 
 
Bonus fick inte tolla. Han fick träna passivitet igen. Matte har visst snöat in totalt på det där med passivitet. Tur för mig att det är husse och inte hon som tränar mig. Men Bonus verkade trivas ändå. 
 
Ja, det blev en dag med mycket aktivitet idag och nu är vi trötta och nöjda. Laddar för en ny vecka.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0