Bedömd och belönad

Den här helgen har varit innehållsrik. Igår var vi med på en utställning, både Bonus och jag. Husse och matte ville ha en bedömning av mig, nu när jag är vuxen och då passade det med den vi var på igår. 
Husse och matte säger att jag fick jättefin kritik av domaren, som nämnde orden utmärkt och korrekt flera gånger. Och sen fick jag ett förstapris. Men inget HP, eftersom jag har för mycket vitt, sa han. Det var en väldigt trevlig domare, tycker jag. 
 

Bonus fick också fin kritik, men han fick rosetter också. 

Det fick inte jag, men det gör inget. Nu säger husse att jag inte behöver vara med på fler utställningar, om jag inte vill vara med på Tollarspecialen, förstås. Vi får väl se hur det blir med den saken. Bonus ska i alla fall vara med på fler utställningar. Två till i alla fall, säger matte. 

Idag har vi haft en skön heldag i skogen. I alla fall har husse och matte haft det. Jag fick ligga i bilen ett par timmar. Det var dags för en ny omgång av vår apporteringskurs. Det är jättekul! Bonus går i förmiddagsgruppen, tillsammans med sina helsyskon och en som inte är syskon. Dom får göra lite lättare övningar än vi gör i min grupp, där jag också har ett par syskon med mig. Happie och jag har legat i samma valplåda och vår storasyster Chili var också med idag. Det bästa med kursen är att vi får mycket godis och att husse och matte äter lunch ute. Då sitter vi nära och väntar på att någon ska spilla lite. 

 Idag hade vi fokus på stadga, följsamhet och närsök. Jag kan alla tre sakerna ganska bra, men långt ifrån perfekt.  Husse tycker att det är jättebra att vi får öva på det. Närsöket gick riktigt bra, när husse väl hade sagt åt mig att söka. Det glömde han först att göra, så jag visste inte riktigt vad han ville. 
 
När vi kom hem var alla jättetrötta. Husse och matte också. Nu ligger jag på balkongen, där det är svalt och skönt, och alldeles, alldeles strax kommer jag att sova gott.
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi älskar för "mycket vitt"❤🐕

2017-09-24 @ 20:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0