I svampskogen

Nu har vi varit på torpet igen. Det är lika härligt att komma dit varje gång. Både Bonus och jag får benen fulla med spring när vi hoppar ur bilen och jagar varandra en lång stund, innan vi tar det lugnt. 

Den här gången har vi varit i skogen och plockat svamp. Jättemycket svamp! Bonus och jag är med och försöker hjälpa till så gott vi kan. Fast husse och matte verkar tycka att vi är mer i vägen än till hjälp. 

Vi har gula täcken på oss i skogen. Det är för att vi ska synas bra och för att ingen ska förväxla oss med något annat djur. Räv, till exempel. Bonus gillar inte sitt täcke, så när husse plockade fram det sprang han iväg. Larvigt, tycker jag. Det gör väl inget om man har det på sig. Jag tycker förresten att husse och matte också borde ha täcke på sig, för det är väldigt jobbigt att hålla reda på dem i skogen. De går åt olika håll, så vi får springa mellan dem hela tiden.  

När vi kom tillbaka från skogen igår började husse och matte greja i växthuset. Då fick vi varsitt ben. Vi får det ibland när husse och matte vill göra något utan att vi lägger oss i. 

 
På eftermiddagen såg jag att det låg en dummy på bordet och blev jätteglad. Apporteringsträning, tänkte jag och förstod inte riktigt varför dummyn låg på bordet, tillsammans med tomater och morötter. När matte till slut förstod att jag ville ha dummyn, sa hon: "men Pajas, det här är ju en gurka!"
 
Då tog hon fram bollkastaren och lekte med oss en stund. Matte slungar iväg bollen jättelångt in i skogen och sen får jag söka. Ibland dirigerar matte mig till bollen. Jag har lärt mig närsökssignalen riktigt bra nu, för den används flitigt när vi leker så här.

När vi hade lekt en stund var Bonus trött och ville sova och fast jag gjorde allt för att spralla upp honom, blev han liggande som en blaffa på mattan. Jättetråkig. 

När kvällen kom var jag också trött. Så jättetrött att det enda jag ville och orkade, var att snutta på min kudde innan jag somnade. 



Kommentarer
Postat av: Gen

Underbara hundar <3 <3

2017-09-17 @ 18:12:33
Postat av: Annika Olsson

Vilka härliga hundar och vilken trevlig blogg. Hälsningar Annika.

2017-09-17 @ 20:40:46
URL: http://gylleboannika.blogg.se/
Postat av: Annika Olsson

Vilka härliga hundar och vilken trevlig blogg. Hälsningar Annika.

2017-09-17 @ 20:40:46
URL: http://gylleboannika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0