På rymmen?

 Undrar om husse och matte har rymt. Ja, det är inte utan att jag undrar, för nu är vi tillbaka på torpet igen. 

Och det är inte lördag - det har jag koll på. Så min slutsats är att husse och matte är på rymmen från sina jobb. I alla fall är jag väldigt glad för att vi är här, så om de har rymt, tycker jag att det är bra gjort. 

Vi kom hit redan i går kväll och det var så skönt att vakna här i morse, så jag som annars är först ut, inte ville gå upp när matte sa att det var dags. 

 
Men när jag fick höra att vi skulle ut i skogen direkt efter frukosten, kvicknade jag till. Sen ställde Bonus till med en scen bara för att husse satte på honom reflextäcket som vi måste ha i skogen. Först vägrade han att följa med och när han väl kommit ut gömde han sig bakom mig. För vem, undrar jag. 
 
När vi gick iväg in i skogen hade husse med sig en korg och matte en stor hink och när det var dags att vända hem, var mattes hink full och både husses korg och en påse fulla med svampar. 

Både Bonus och jag var trötta för vi hade sprungit mycket längre än husse och matte hade gått. Mest Bonus, för han är inte så gammal än. Men idag blir han sju månader, så han är på god väg att bli vuxen nu. 

När vi kom hem började husse elda ute. Det var skräp som skulle bort och jag hjälpte till att bära skräpet till husse.

 
Sen höll jag matte sällskap en stund när hon rensade svampen, innan husse tog fram bollkastaren och lekte med oss en stund. Det var kul!
 

När hon sedan började städa undan i trädgården, hjälpte jag till då också. Det är kul att få vara med och göra saker. 

Sen var orken slut. Vi gick in och medan husse lagade middag, passade både Bonus och jag på att sova ett tag. 

 
Vi måste vara utvilade i morgon, för då kommer vår syster Zera hit från Norgelandet, tillsammans med Bizzi och deras husse och matte. Det ser jag verkligen fram emot!


Kommentarer
Postat av: Gen

Säger åter igen att det är helt underbart att både se o höra vad era underbara hundar säger o gör Dom är sååååå fina Kram från en som är bekant med Lena o Hasse Gustavsson

2017-09-29 @ 16:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0