Pizzan

Här om kvällen åt husse och matte pizza. Husse hade gjort den själv och både Bonus och jag var väldigt sugna på att smaka en bit. 

Men det fick vi inte. Det tycker jag var väldigt snålt, för det fanns mycket kvar när de hade ätit sig mätta. Då fick jag en idé! När varken husse eller matte märkte något smög jag ut i köket för att i alla fall titta på pizzan där den låg uppe på spisen. Först fick jag plocka bort en kartong som låg framför pizzan. Undrar varför husse lagt den där?? Den fick jag flytta på. Sen låg den härliga pizzan där och bara väntade på att någon skulle komma och äta upp den. Jag, till exempel. 

 

Utan att riktigt fatta hur det gick till, låg pizzan plötsligt på golvet mitt framför nosen på mig. Då kunde jag ju inte låta bli den. Jag hade precis börjat plocka i mig de härliga skivorna med parmaskinka, när husse kom in i köket. Jisses vad arg han blev! Så dålig stämning har det aldrig varit mellan oss förut. Jag insåg att det var dags att dra mig undan och ligga lågt ett tag. 

Vi har varit ute och promenerat på nya ställen också. På ett nytt ställe fanns det en jättestor gräsmatta, där det bodde ett väldigt konstigt djur. Vi satte oss ner och försökte räkna ut vilken sort det var. Men vi kom aldrig fram till något svar. En sköldpadda, kanske?

 
På ett annat nytt ställe fick vi bada. Det var härligt, eftersom det var varmt ute och vi hade legat i bilen rätt länge. 
 
I morgon är det jobb igen, men också något spännande som Bonus ska göra. Han ska börja i skolan. Matte tycker att det är dags nu, så hon och han ska till Norra Stockholms hundcenter, där jag har gått i skolan förut. Sikta mot stjärnorna, heter deras kurs. Rätt modigt att ha det som mål, tycker jag. Det kan ju lätt bli ett totalt fiasko. Själv ska jag få följa med och träna passivitet, säger husse. Det blir nog dötrist.


Kommentarer
Postat av: Leonard Sjaunja

Det såg verkligen härligt ut! Vilka fina hundar ni hade. Synd att pizzan hamnade på golvet!

2021-02-22 @ 09:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0