Slagrutan

Matte har kommit på ett nytt sätt att använda Bonus - slagruta. Han är väldigt duktig på att hitta alla vattenpölar - stora som små. 
(null)

Just den här sjön - som egentligen bara är en översvämmad åker - är lätt att hitta. Man ser den från huset. Men Bonus har hittat många fler pölar. Han visar dem för mig och då följer jag med och tar ett dopp.
(null)

Det verkar som om vi ska stanna här nu och det känns väldigt bra. Men vi är inte ute och badar hela dagarna, om det är vad du tror. Nej, vi har ganska tråkigt ibland också. Det är när husse, och ibland även matte, sitter och jobbar. Det är jättetrist! Då passar vi på att sova. 
(null)

Helst av allt vill jag ju hjälpa till och brukar därför hämta olika saker åt husse och matte. Sånt som jag tycker att de behöver. Husses tofflor, till exempel. Och räkningar, så att de inte glömmer att betala. 
(null)
(null)

Jag vill vara en hjälpsam och behövd kille. Men ibland tycker husse och matte att det går för långt och då får jag gå och lägga mig. Det gäller att räkna ut vad som är lagom. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0