En tråkig vecka med ett bra slut

Nu är vi äntligen hemma igen efter en vecka som varit fruktansvärt tråkig. Och varm. Husse och matte har inte alls haft tid med oss, utan bara grejat med saker för att andra hundar ska ha kul! Borde vara straffbart! Bonus och jag har tillbringat  den mesta tiden i en valphage. 
(null)

Ja, du läste rätt - en VALPhage. Fruktansvärt pinsamt och ganska förnedrande. I alla fall för mig. Bonus verkade tycka att det var rätt okej att vara inburad. 
(null)

Vi har alltså varit på tollarspecialen, dit ungefär 400 tollare med familjer kommit för att vara med i olika tävlingar. Jag hade förstås hoppats på att få vara med på workingtestet och öka på mitt personbästa på 15 poäng av 100 möjliga, så döm om min förvåning när jag inser att det är Bonus och inte jag som ska starta!! Den lille skiten tränger ut mig från startlistan. Dessutom får han högre poäng i sin första start än jag fick i min... fast det är egentligen inte så avancerat, eftersom jag inte fick en enda poäng i min debut. Som grädde på moset blir han "domarens val" på den sista stationen, där han nollade eftersom han la sig i en vattenpöl istället för att lämna apporten till matte. Det tyckte i alla fall domaren var kul, även om inte matte skrattade ihjäl sig.

Husse har för det mesta varit osynlig för han har burit fåglar och annat, varit iväg och hämtat saker och hjälpt till lite överallt. De få gånger han kom på besök i sekretariatet, där matte har varit nästan hela tiden, passade jag på att gosa med honom och berätta att jag saknade honom. 
(null)

På nätterna har vi varit i ett stort hus med många andra hundar och människor, fast det har varit alldeles för varmt för att kunna sova. En natt fick jag nästan panik och då gick husse och jag ut, fast klockan bara var lite efter tre på natten. När jag blivit lite svalare, somnade jag i husses säng. 
(null)

Det var så varmt så att jag blev sjuk och bara kräktes. Flera gånger. Då var jag ganska ynklig. Matte gav mig salta kex och vatten med honung i, för att jag skulle dricka vatten. Det var gott. Nu vet jag vad jag ska göra om jag blir sugen på salta kex igen. 

Den sista dagen fick jag äntligen vara med husse igen. Då skulle vi vara med på utställningen och visa hur snygg jag är. Då springer man runt i en fyrkant och så kommer det någon och klämmer och känner på mig, men inte på husse. Sen får man en gul rosett och ett papper som kallas kritik. Den är väldigt fin, säger husse. Vad annars, säger jag. Det jag gillar mest är inledningen - "pampig hane". Det är jag, det!
(null)

Sen var tollarspecialen slut för i år och äntligen kunde vi åka hem! Och när vi kom hem, väntade en överraskning, för där var syrran Zera och Bizzi! Det var kul att träffa dem igen. Och Bonus, den fjanten, föll ju pladask för Bizzi - igen! Nu är han så kär att han inte vill äta och bara vara där Bizzi är. Att hon totalt ignorerar honom verkar han inte fatta, utan beter sig som dem hormonstinna tonåring han är. 
(null)

(null)

Det finns bara ett ord för att beskriva hans beteende: pinsamt. 

Idag har vi äntligen fått jobba lite. Vi har alla fått göra markeringsarbete och sök och det var verkligen på tiden! Jag fick öva lite på mitt tollingarbete också och det var kul. 
(null)

(null)

(null)

Nu hoppas jag verkligen att husse och matte ska ägna sig åt Bonus och mig och inte åt någon annan hund under resten av den här semestern! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0