Oflyt!

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Som när jag har hamnat i finkan och ska smita ut via luckan som går till hallen, eftersom jag helst inte sitter i finkan. Då har någon (säkert matte) placerat en stor trälåda där, så det är bara min nos som kommer ut. Det tycker jag är riktigt dålig stil!
(null)

Typiskt nog händer det där alltid när det är något spännande på gång, som jag vill kolla upp eller vara med om. 

Att bli utestängd har blivit allt vanligare de senaste dagarna. Det har flyttat in fåglar under logen som ska ge oss ägg och efter en första kontakt mellan mig och dem var det kört. Jag blev utestängd! 
(null)

Idag kom husse och matte hem med fyra fåglar till och när de var inne hos dem, passade jag på! Öppnade dörren, för det kan jag ju, och sprang rakt ut i  hönsgården med Bonus i släptåg. Jisses vilket oväsen det blev!! Det flaxade hönor och fjädrar överallt och mig lyfte husse ut ur huset snabbare än jag kommit in. Matte kom med Bonus strax därpå. Jag har aldrig sett dem så arga!! Det blev förstås raka spåret in i finkan igen...
Jag fattar inte riktigt hur de vill ha det. Ska vi hämta fågel, eller inte?

Nu tränar vi varje dag och både Bonus och jag är väldigt nöjda på kvällarna. Vi tar varsin gosehund och myser med, medan husse och matte sitter och planerar vad vi ska hitta på nästa dag. 
(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0