En riktig skitdag

Dagen igår började bedrövligt! Ingen av oss fick frukost. Både husse och matte måste ha glömt bort att ge oss mat när vi gick upp. Istället åkte vi iväg hemifrån tidigt och när vi kom fram var vi vid veterinärhuset. Då väcktes en smula hopp, för där brukar vi ju alltid få ett par godbitar, men inte idag. Istället kom det en människa och tog med oss bort från husse och matte. I varsitt bås fick vi ligga utan att veta varför. Sen kom det en annan människa och stack oss i benet och sen minns jag inget mer. Förrän husse och matte plötsligt var där igen. Så skönt!
Men aj, vad ont det gjorde i de bakre regionerna! Vad tusan hade hänt medan jag sov? Och varför ska jag ha en lampskärm på mig?
(null)

Bonus ser lika knäpp ut som jag nu och det är ju i alla fall en tröst. 
(null)

Ibland har vi bara badringen på oss och det är bekvämare än lampskärmen, men jag skulle ju helst slippa båda. 
(null)

Det är väldigt svårt att göra såna där vardagliga saker som jag brukar göra. Till exempel sno åt mig lite extra käk ur tunnan där vi har vår mat, eller klämma in mig under matbordet. 
(null)

(null)

Men i går kväll slapp jag både skärmen och badringen och fick ligga hos husse i soffan. Det var mysigt!
(null)

Nu, när det har gått ett drygt dygn har jag börjat fatta vad som har hänt. Det är mitt eget fel. Jag borde inte ha varit så grinig mot brorsan som jag varit - då hade det här aldrig hänt. Det som förut var så spännande med tjejer, kommer antagligen bli rätt ointressant framöver. Kulorna är borta, så varför bry sig?
Och varför blev det så här? Jag berättade ju förut att jag hade en alldeles för stor prostata och fick medicin för det. Den hjälpte inte och därför bestämde husse och matte att det var lika bra att kastrera oss båda, för att slippa osämja mellan mig och Bonus. Jag vill ju egentligen inte bråka med honom - lillbrorsan, som mest ligger och myser med den tidiga julklappen från Hundstallet. 
(null)



Kommentarer
Postat av: Lina

Hej!
Skulle du vilja skriva under denna protestlista och/eller dela den vidare? Jag tänker eftersom du har en blogg som handlar om djur, så kanske både du och dina vänner och följare känner att denna vanvård bör stoppas omgående!

Skriv gärna på protestlistan för mot vanskötseln av schimpanserna i Furuviksparken! Dela gärna till alla ni känner så att vi kan göra skillnad, och hjälpa de stackars djuren! Det enda ett vinstdrivande företag som Furuviksparken bryr sig om är sina kunder = sina pengamaskiner! Så visa att ni INTE accepterar detta!

https://www.change.org/p/l%C3%A4nsstyrelsen-g%C3%A4vleborg-protestera-mot-vansk%C3%B6tseln-av-furuviksparkens-schimpanser-f07496a7-04f2-47c2-9f23-9b8f5ddd3e0c?recruiter=925100315&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink&utm_campaign=share_petition

2018-12-22 @ 17:27:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0