Instängda

Efter en ganska seg och tråkig start på veckan, började det arta sig när vi närmade oss helgen. Bland annat var matte och jag ute själva en dag och tränade lite apportering. Det är inte ofta det händer. 
(null)

En enda dummy la hon ut på ett ganska stort sökområde, så jag fick verkligen jobba med nosen för att nå resultat. Och det gjorde jag ju förstås. 
(null)

Sen tröttnade matte och skulle gå in igen. Hon trodde nog att hon stängt dörren till stallet, där alla våra dummies ligger, men det hade hon inte. Jag slank in och hämtade en och sen satt jag och väntade på att någon ville komma ut och göra fler roliga övningar åt mig. 
(null)

Var höll då Bonus hus, kanske du undrar? Han var inne och trodde att han inte syntes i fåtöljen där han låg och surade tillsammans med sin gosehund. Han var väl sur för att matte var med mig och inte med honom. 
(null)

Själv gick jag in, när jag till slut tvingades inse att ingen skulle komma ut till mig. La mig i en säng och tog en tupplur i väntan på att något annat kul skulle hända. 
(null)

En annan dag, eller kväll var det egentligen, fick jag hjälpa till att städa och röja undan lite. Det trivs jag med - att hjälpa till, alltså. Matte behövde en kartong och jag visste precis var den fanns. 
(null)

Det kändes i luften att det var något på gång - som att det skulle komma folk hem till oss. Matte hade fixat i växthuset, där tomten som Bonus blev så rädd för stod. 
(null)

(null)

För att jag också skulle få vara med, tog jag på mig min tomtemössa och tänkte att det nog skulle duga, men icke! 
(null)

Många kom, men varken jag eller Bonus fick vara med. Bonus satt och ylade i ett rum på övervåningen, medan jag fick vara instängd på kontoret. Så orättvist! När jag äntligen släpptes ut, hade nästan alla åkt och jag tröstade mig med ormen en stund. 
(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0