Min tredje jul

Nu har det varit jul igen! Min tredje i ordningen och jag börjar få rutin på det här nu. Enda skillnaden i år var att jag hade lampskärm på mig. Fånigt  va? Eftersom husse och matte envisades med att jag skulle ha den där tratten, bestämde jag mig för att göra deras tillvaro lika besvärlig som de lyckats göra min. 
(null)

Jag såg till exempel till att blockera framkomligheten i köket och diskmaskinen med hjälp av tratten. Det funkade bra!

På julafton var det fint väder och vi tog en härlig promenad, utan trattar. Det var nästan bästa julklappen! Jag blev så glad att jag sjöng en liten truddelutt. 
(null)

(null)

Men vi fick andra julklappar också, både Bonus och jag. Han fick ett långt paket som innehöll en pipleksak. 
(null)
(null)

Jag fick ett mindre paket som också innehöll en pipleksak. 
(null)

De lekte vi med en stund. Sen pep ingen av leksakerna längre. Det är otroligt dålig kvalitet på sakerna som vi får. Husse och matte borde faktiskt anstränga sig lite mer när de köper saker åt oss. Det gäller även andra saker, som vi fått förut. 
(null)

(null)


På eftermiddagen gick husse och jag ut för att ta hand om snön som hade fallit. Husse körde med en maskin som sprutar iväg snön åt sidan och exakt där befann jag mig. Gissa om det var kul?! Jag blev ju värsta snögubben!
(null)

En dag kom min lilla kompis Ludvig på besök. Hans mamma och pappa var förstås med och så kom även Sandra. Det var länge sen jag träffade henne och jag blev så glad att jag skrek högt!
När alla hade ätit mat - även Bonus och jag- blev det julklappsutdelning. Jag fick hämta paket som matte plockade fram och ge till den som skulle få det. Det gjorde nästan mig till tomte, eller hur?
(null)

Ludvig fick flest paket. Så brukar det alltid vara, men Sandra hade köpt paket till mig och Bonus, så vi blev inte helt utan. Jag var med och assisterade medan Ludvig öppnade sina paket. 
(null)

När alla paket var öppnade, började vi spela spel och jag var med! Matte och jag var ett lag och vi vann! Förstås. 
(null)

Nu hoppas jag att jag snart ska slippa ha tratten på mig och att mitt sår snart har läkt. Husse och matte hoppas på att Bonus och jag snart ska kunna umgås som förut, även inomhus. Ute går det ju bra. Vi leker och har jättekul i snön!
(null)

På det hela taget blev min tredje jul en bra jul!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0