Fyndet i skogen

Nu har vi haft en skön helg med härliga stunder i skogen. Innan vi har  åkt iväg, har Bonus och jag lekt  en stund på morgonen. Igår hittade vi en strumpa som vi hade kul med. Bonus blir bara lite sur på mig för att jag inte släpper den, men varför skulle jag göra det?
(null)

När vi lekt klart, tar vi en liten brottningsmatch innan det är dags att ge oss av. Då har Bonus inte en chans, kan jag säga. Är man storebror så är man, men vi är snälla mot varandra, så det ser nog värre ut än det är. 
(null)

Igår gjorde Bonus ett riktigt fynd i skogen! En dödskalle! Lite läskigt och väldigt spännande. Jag måste medge att jag blev väldigt imponerad och Bonus var väldigt stolt över sitt fynd. 
(null)

(null)

Husse tror att det kanske kan ha varit ett rådjurskid en gång i tiden. 
Matte ville öva stoppsignal med oss. Det gick jättebra! Matte blåste i visselpipan och vi stannade... när vi kommit fram till matte, alltså. Hon tyckte att vi skulle stanna där vi var när hon blåste, men där fanns ju inget godis. Det fick vi inte hos matte heller, så dit sprang vi helt i onödan. 

Väl hemma igen var vi ganska trötta, så vi tog en välbehövlig tupplur. Fast jag sov inte så mycket, eftersom husse hade börjat laga mat och då måste jag ju ha koll. 
(null)

Husse och matte har börjat röra till det här hemma igen och det gillar vi inte, varken jag eller Bonus. De har stora lådor där de stoppar ner saker och sen staplar de lådorna ovanpå varandra. Idag la matte ner en massa saker som hon tog från bänken där våra saker ligger. Våra täcken, bland annat. Det hade inte Bonus något emot i alla fall. 
(null)

Det känns som om jag behöver hålla koll på vad husse och matte hittar på nu, så att jag inte missar något viktigt. Bonus, han håller bara koll på sin hundkompis, så honom kan jag inte räkna med. 
(null)

Nej, ska det bli någon ordning så får jag nog göra det själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0