Provsmakning

Matte har bakat! Det händer inte ofta. Då är det väl inte så konstigt att man vill smaka lite. Därför passade jag på igår, när kakan låg på köksbänken och jag var ensam i köket. Jättegott! 
(null)

Sen kom husse... Gissa om det blev dålig stämning när husse upptäckte vad jag gjorde. Men visst får man väl ändå skylla sig själv om man lägger en smarrig kaka alldeles ensam på köksbänken?
Tidigare på dagen hade vi varit och tränat apportering igen. Det var länge sedan och jag tyckte det var jättekul! Så kul att jag helst behöll alla dummies för mig själv en lång stund innan jag gav dem till husse. Dessutom tyckte jag att husse lagt dem fel, så jag ändrade lite i sökområdet. Flyttade runt apporterna så att de hamnade på bättre ställen i sökområdet. Dålig stämning? Javisst!
Han har verkligen ingen humor ibland.
Idag började dagen med att husse och matte tittade på skidåkning på tv. Jättetrist, tyckte både Bonus och jag och bara väntade på att det skulle bli dags för frukost. 
(null)

Sen hittade Bonus en stor kasse som matte tagit fram. Den satte han sig i och verkade vänta på att matte skulle komma och bära iväg med honom. Själv undrade jag vad han höll på med. 
(null)

Matte bar inte iväg med Bonus. Istället bad hon honom hoppa ur så att den kunde fyllas med tvätt. 
Sen bakade husse en ny kaka, som jag inte fick en enda chans att smaka på. Det var synd, för jag hade ju annars kunnat jämföra vilken som var godast - mattes eller husses kaka. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0