Jag får inte vara med

Ibland är livet rätt orättvist! Idag hände det nämligen igen - Bonus åkte iväg med matte och Sandra för att gå på agilitykurs. 
(null)

(null)

Men jag då?! Jag kanske också skulle tycka att det är kul att få gå på en sån kurs. Men icke! Jag fick åka med husse till affären, vilket innebär att jag ligger i bilen. Ensam i den stora buren.
(null)

Men jag hade det nog bättre än Bonus i alla fall, för han fick åka i den lilla, trånga buren. Där jag inte får plats. 
(null)

När husse och jag kom hem från affären, gick jag och letade efter matte och Bonus, men de hade inte kommit hem. Då blev jag lite deppig, för jag längtade efter min lillebror. För att pigga upp mig själv, lyckades jag sno åt mig mattes tofflor.
(null)

Det är alltid kul att leka med dem, men det är sällan vi får chansen. Nu passade jag på medan husse duschade, så jag lyckades styla om tofflorna rätt bra, innan husse kom och tog dem ifrån mig. 

När Bonus kom hem igen blev jag toklycklig! Han också. En stund. Sen ville han inte leka med mig, utan somnade. Det är tröttsamt att vara på kurs!
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild

Pajas




RSS 2.0